Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

donderdag 3 maart 2016

Mijn huis!

Ons volgende thema ging over ons huis! Hoe is een huis gemaakt? Welke kamers heeft een huis?

We tekenden ons huis! Sommige kleuters kwamen al goed tot vormgeving, anderen hadden véél fantasie!

 We speelden met de kleine huisjes!
 De zandtafel werd omgetoverd tot een werf van stenen en graafmachines!
 We bouwden een huis met de blokken en kapla's.
 En stempelden de muren van het huis met blokken...
Ook de deuren en de ramen van het huis werden geschilderd!
 Samen met juf Kelly (stagiaire kinderverzorgster) bouwden we aan de hand van foto's huisjes na.
 Ook de garages waren druk bezet!
 Er werd een huis ingericht met allerlei meubeltjes.
Het was gezellig in de keuken van het poppenhuis!
 Aan de knutseltafel kregen we vormen in papier waar we zelf een huis mee plakten!
 Er zaten mooie huizen tussen! Zo maakte Ina een appartementsgebouw!
Ook de andere huizen waren heel leuk om te zien!
Juf Kelly had alweer een leuke activiteit mee. De huisjes hadden allemaal schaduwen. De kleuters zochten de juiste vormen en legden die er op!

 We schilderen ons huis!
 En bouwen een muur met piepschuimblokken!
 Naar aanleiding van het verhaal van Jules, schilderden de kleuters bij juf Melissa een grote doos. Die werd omgetoverd tot een leuk en knus huisje voor de poppenhoek!
 

En we kregen er een nieuw bijtje bij: Bervan!
Welkom in de bijenklas!!


Verdere leuke dingen, zie de blog van juf Melissa!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten