Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

zondag 23 september 2012

Rupsje nooitgenoeg!

Deze week hadden we rupsje nooitgenoeg op bezoek. Het kleine rupsje had veel honger en ging iedere dag op zoek om eten...

Op maandag at hij zich dwars door een appel heen...
 En ook wij mochten proeven... mmm... lekker!!
 We zochten fruithelften, maakten een grote fruittoren en een reuze fruitslang...
 Op dinsdag at hij zich dwars door 2 peren heen...


En ook wij mochten proeven...
We schilderen meneertje peer in het groen en in het geel!
En kleurden 2 peren voor het weekdagenboekje!
Op woensdag at hij zich dwars door 3 pruimen heen...


Ook hier mochten we van proeven.
We bekeken ook eens het fruit van het rupsje. Wat eet de rups nu allemaal?
 Op donderdag at hij zich dwars door 4 aardbeien heen...
Mmm... lekkere aardbeien!!!
 We maakten nu zelf aardbeien en rupsjes met de plasticine!!
 En konden het verhaal van rupsje nooitgenoeg al zelf vertellen aan de hand van de prentjes!
 Op vrijdag at hij zich dwars door 5 sinaasappels heen...
En ja, hier mochten we ook van proeven.
Juf deed ons ook proeven van een citroen! 
Oei oei!!! Wat is dat ZUUR juf!!!
We werkten ons boekje af en beplakten 5 sinaasappel met speelmaïs!

Tevreden gingen we naar huis als echte rupsje nooitgenoeg vriendjes!!!
  

We vierden vrijdag ook feest! Joy werd 3 jaar!! Gelukkige verjaardag Joy!
Bedankt mama en papa voor de lekkere snoepjes!

 Volgende week is het een spetterende kleurenweek!!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog!
    Ik zag dat je een leuke knuffel hebt van rupsje nooit genoeg, heb je deze zelf gemaakt? Uit hoeveel stukjes bestaat zijn lijfje?
    De prenten om het verhaal na te spelen waar heb je deze gevonden?

    Alvast bedankt om te reageren
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Tine,

    Het lijfje bestaat uit 7 delen. Hij groeit dus iedere dag 1 stukje.
    De prentjes heb ik gevonden op internet. Op welke site weet ik niet juist, maar als je googelt rond rupsje nooitgenoeg zal je wel genoeg prenten vinden hoor.

    Groetjes,
    juf Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je snelle antwoord. Zou je het patroon van de rups gevonden hebben op het internet of is het een gekochte knuffel. Wij werken na de vakantie rond rupsje nooit genoeg dus ben ik volop aan het zoeken.

    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de rups zelf gemaakt. Eigenlijk niet zo moeilijk... Cirkels knippen uit fleece naaien en opvullen. Ze hangen aan elkaar met velcro.
    Het thema is een echte aanrader!

    Groetjes,
    juf Ruth

    BeantwoordenVerwijderen