Geef me je hand, geef mij ze allebei.
Ik zal je proberen te leiden in dat klasje van mij...
Je bent welkom, je mag er zijn.
Iedereen is zichzelf en dat is fijn!!

vrijdag 15 oktober 2010

Kabouters en paddestoelen!!

Deze week stonden de piepkleine kabouters centraal. Toen we op maandagochtend in de kring zaten, lag er daar een kleine rode muts. Hij was te klein voor de hoofdjes van de kleuters. Zelfs voor Jules was hij te klein. Wanneer ik een verhaal verteld had over een kaboutermuts, wisten de kleuters de link te leggen en zeiden ze dat die muts van een kabouter was! Die dag schilderden de kleuters een kaboutermuts met rollen.
Ook stempelden we een paddestoel met witte stippen.

Ook leerden we het liedje: op een grote paddestoel. We mochten zelfs op een grote paddestoel zitten...
Met meester Wesley bekeken we wat er op de ontdektafel lag. Prenten van paddestoelen, een aantal kabouterpuzzels, kabouters en hun huisje, dennenappels (het favoriete speelgoed van een kabouter),...
We schilderen en plakten kabouter Pinnemuts en toverden een boomstam om tot een kabouter!
Ook speelden we met de gekleurde paddestoelen en toverden we onze stoel om tot echte paddestoelen waar we op, onder, voor of achter konden gaan zitten, staan, liggen,...

Volgende week starten we met het thema 'blaadjes overal'. Als jullie dit weekend op herfstwandeling gaan of jullie vinden leuk herfstmateriaal in de tuin of op straat, mogen de kleuters dit meebrengen naar de klas!

Prettig weekend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten